Jozef en Boswaid fuseren; een nieuw kindcentrum in Egmond aan den Hoef!

Nieuw kindcentrum start per 1 augustus 2020

Met ingang van het nieuwe schooljaar fuseren Jozef Kindcentrum en OBS De Boswaid tot een nieuw kindcentrum in Egmond aan den Hoef. Nu instemming van de beide MR-en en de gemeenteraad is ontvangen is de fusie definitief. Per 1 augustus 2020 draagt schoolbestuur ISOB De Boswaid over aan Blosse, worden deze genoemde scholen samengevoegd en vormen zij samen met de kinderopvang ’t Jozefslotje een nieuw kindcentrum. Het kindcentrum, dat ook een nieuwe naam zal krijgen, wordt gehuisvest op de huidige locatie van het Jozef Kindcentrum aan de Prinses Marijkelaan en biedt straks plek aan circa 275 kinderen (10 groepen onderwijs, kinderdagverblijf, peuteropvang en BSO).

Aanleiding fusie

In het voorjaar van 2019 zijn de ouders van OBS de Boswaid en de St. Jozefschool geïnformeerd over de intentie van het bestuur van het ISOB om basisschool de Boswaid over te dragen aan het bestuur van Blosse. In Egmond aan den Hoef daalden de leerlingaantallen al een aantal jaren en ook in de toekomst is nog een lichte daling voorzien. Als gevolg hiervan waren er eigenlijk onvoldoende leerlingen om twee basisscholen aan te houden. Met name het leerlingaantal van de Boswaid was de laatste jaren aanzienlijk gedaald. De besturen hebben toen het besluit genomen om de Boswaid aan Blosse over te dragen en samen met de scholen te onderzoeken hoe het onderwijs in Egmond aan den Hoef het beste ingericht kan worden.

Een nieuwe basis

· In het nieuwe kindcentrum staan de kernwaarden plezier, betrokkenheid, samen en groei centraal. Het onderwijsteam werkt aan het vernieuwen van het onderwijsconcept vanuit de theorie van prof. John Hattie (Leren zichtbaar maken).

· Het onderwijs krijgt de algemeen bijzondere identiteit en hiermee wordt tegemoetgekomen aan de identiteiten van huidige scholen en de belangen en voorkeuren van de ouders in Egmond en teamleden.

· Het onderwijs wordt georganiseerd met een continurooster van vijf gelijke dagen, vanuit de visie dat er voor kinderen rust, structuur en regelmaat is.

· De peuteropvang, met vroegschoolse educatie (VE), wordt uitgebreid naar vijf ochtenden per week tot 12.30 uur als ideale aansluiting en voorbereiding op groep 1 van het basisonderwijs.

· In het kindcentrum is ook een kinderdagverblijf gevestigd en voor- en naschoolse opvang.

Open ochtend
Op vrijdag 27 maart is er een open ochtend voor toekomstige ouders en belangstellenden. Tussen 9.00 en 12.00 uur bent u van harte welkom om kennis te komen maken met het nieuwe kindcentrum.

IMG_20190626_133332 IMG_20190626_133332
IMG_20190626_133143 IMG_20190626_133143