Jozef en Boswaid samen verder als ‘Kindcentrum De Kiem’

Joyce Kemps winnaar prijsvraag

Kindcentrum De Kiem is de nieuwe naam voor het kindcentrum dat ontstaat uit de fusie tussen het Jozef Kindcentrum en OBS De Boswaid. Per 1 augustus 2020 draagt schoolbestuur ISOB De Boswaid over aan Blosse en worden deze scholen samengevoegd. Samen met de kinderopvang van ’t Jozefslotje vormen zij Kindcentrum De Kiem.

Prijsvraag
‘Om een nieuwe naam voor ons kindcentrum te vinden is er een prijsvraag uitgezet onder kinderen, ouders en medewerkers van beide locaties’ zo zegt directeur Kevin Kooij. De naam, die aan bepaalde voorwaarden moest voldoen, werd door een jury unaniem verkozen. ‘Groei is een van onze kernwaarden. Een kiem staat symbool voor het begin van iets wat groeit en omdat ons kindcentrum vanaf jonge leeftijd al de basis is voor groei en ontwikkeling van kinderen vonden wij het een passende naam. Daarnaast is Egmond een vruchtbare, groene omgeving met boeren, tuinders en de duinen’, aldus Kooij.
De naam werd bedacht door Joyce Kemps, moeder van leerlingen Joëtte en Noud. Zij wint naast eeuwige roem, een bowlingarrangement met haar gezin, beschikbaar gesteld door Hotel Zuiderduin.

Onderwijs en opvang
De Kiem wordt gehuisvest aan de Prinses Marijkelaan en biedt volgend schooljaar plek aan circa 275 kinderen. Onderwijs en opvang werken samen aan een doorgaande lijn voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Kooij: ‘Kleinschalige opvang is onze kracht, we zien dat we steeds meer bekendheid krijgen en groeien. We werken al jaren met vaste medewerkers, heel fijn en veilig voor jonge kinderen. Door de samenwerking van opvang en onderwijs zijn kinderen vroegtijdig in beeld en kunnen we ze de optimale voorbereiding geven voor de stap naar onderwijs.’ Het onderwijs op het nieuwe kindcentrum gaat aan veranderingen door. ‘Vanaf komend schooljaar werken we met een continurooster, het onderwijs maakt gebruik van moderne middelen en we betrekken kinderen steeds meer bij hun ontwikkeling.’ zegt Kooij. Want op de Kiem daar bloei je op!

Op de foto: Joyce, Joëtte en Noud Kemps nemen de prijs in ontvangst uit handen van de directie Jaap Kostelijk (links) en Kevin Kooij (rechts). (foto: Erna Hopman)

DSC_0034 DSC_0034